Відкритий урок
з математики
у 2 класі
Лютий
2012 рік
Тема уроку: Усне і письмове додавання і віднімання двоцифрових чисел.
Складання задачі за коротким записом. Розпізнавання кутів різних
видів.
Мета уроку:
Навчальна: удосконалювати вміння учнів виконувати усне й письмове додавання
та віднімання двоцифрових чисел, продовжувати вчити розпізнавати
кути різних видів та складати задачі за даним коротким записом.
Розвивальна: розвивати мислення, пам’ять, увагу, фантазію.
Виховна: виховувати культуру спілкування, взаємоповагу, любов до математики,
саморефлексію, ерудованість, ціннісне ставлення до себе.
Методично-дидактичне забезпечення: таблиці усних обчислень,
завдання для самостійної роботи, карта зоряного неба, малюнки планет
Сонячної системи, скорочені записи задачі, підручники, зошити, косинці,
розрядні таблиці, сигнальні картки, набори цифр від 0 до 9.
Тип уроку: закріплення та систематизація набутих знань, умінь і навичок.
Етапи та зміст уроку |
Час |
Методичні рекомендації до уроку |
Методичні рекомендації щодо особливостей роботи над кожним завданням |
І. Вступна частина Організація класу до уроку. 1. Привітання. Любі діти! У наш клас Завітали гості щирі! Привітайте в добрий час Гостей посмішкою і миром!
Ми вам раді, люди добрі, І вітаєм щиро вас, І запрошуєм ласкаво На урок у другий клас.
Дзвоник пролунав веселий, Дружно всіх він кличе в клас. Що ж цікаве на уроці Пропоную я для вас? |
1 хв. |
Вчитель промовляє перші чотири строчки, наступні чотири строчки увесь клас. Потім вчитель знову промовляє чотири строчки. |
Створення емоційного настрою. |
2. Розгадування ребусів. Дружба з такою точною і необхідною наукою, як математика, допоможе здійснити нам космічний політ. Вашими вірними друзями сьогодні будуть..(діти відгадують ребуси і читають на зворотному боці ). ві3ла – уважність ві3на – кмітливість р1а – взаємодопомога 7’я – винахідливість . |
0,5 хв. |
Учні відгадують ребус і читають слова на зворотному боці. |
|
3. Читання девізу. А девізом уроку стануть слова: Щоб у космос літати, Щоб до зірок дістати, Треба гарно нам всім Математику знати. |
0,5 хв. |
Учні разом з вчителем читають девіз уроку. |
|
4. Поділ на групи-екіпажі. Діти, для того, щоб нам здійснити політ потрібно утворити два екіпажи. Будь-ласка виберіть будь-яку геометричну фігуру, утворіть групи за кольором, оберіть командира і складіть з геометричних фігур ракети, на яких ви будете здійснювати політ та придумайте назву своїм екіпажам. |
2 хв.
1,5 хв. |
Діти беруть різні геометричні фігури й утворюють групи за кольором. |
|
II Основна частина. 1. Усні обчислення. А тепер, діти, перед нами постало нове завдання, по чому ми будемо здійснювати свій політ. Для цього вам потрібно розв’язати приклади і відгадати назву нашої карти-подорожі. |
2 хв. |
Кожна група учнів відгадує одне слово з назви карти- подорожі. |
|
|
Учні складають назву карти-подорожі. |
Удосконалювати вміння, розв’язувати приклади в межах 100. |
|
2. Повідомлення теми і мети уроку. - Отже, сьогодні на уроці математики ми будемо подорожувати сонячною системою, побуваємо на всіх планетах нашої системи, будемо вдосконалювати свої вміння виконувати усне і писемне додавання і віднімання двоцифрових чисел, складати та розв’язувати задачі за коротким записом, вчитися розрізняти кути різних видів. А за правильні відповіді та виконані завдання ви будете отримувати зірочки. А в кінці уроку визначимо, яка команда краще здійснила свою космічну подорож. |
1 хв. |
Розповідь вчителя. |
Забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності, тобто того, чого вони повинні досягти в результаті уроку. |
- У кожного космічного екіпажу є свій бортовий журнал. У ньому космонавти записують свої спостереження й результати досліджень. Вашим бортовим журналом буде зошит, а книжка – путівником. Вирушаймо в путь. Вас цікаві речі ждуть! - Я бачу , що екіпажі до злету готові. Відкривайте власні бортові журнали. Записуємо число, коли стартуємо. 3. Каліграфічна хвилина. Що можна сказати про число 31? 4. „Мозковий штурм". |
3 хв. |
Робота учнів у зошиті , запис 3,1.
Зібрати якомога більше ідей щодо проблеми від усіх учнів протягом обмеженого періоду. |
|
Тож розпочинаємо подорож з найближчої планети від сонця – Меркурія. Меркурій – найшвидша з-поміж планет, адже за рік вона «оббігає» довкола Сонця аж 4 рази! Дні тут страшенно жаркі і довгі ( температура +4000С аж три місяці) . Ночі ж незрівнянно холодні. Отож на Меркурії немає нічого живого. Одне лиш мовчазне та мертве каміння. 5. Математичний диктант. То ж давайте, діти, швидко та правильно виконаємо математичний диктант та полетимо далі від цієї планети. Летимо далі. |
2 хв. |
Розповідь вчителя про Меркурій. Робота учнів у зошиті.
ст. 97 №568 – двоє членів екіпажу від кожної команди записують і виконують приклади на дошці, а команди самостійно (зірочка). |
|
6. Венера. І ось на нашому шляху зустрічається планета – Венера. Венера повільніша за Меркурій, тому що тільки двічі на рік обертається навколо Сонця. Зовні Венера дуже гарна, адже загорнута у пухнасті густі хмари, як у вату. Та крізь них не може пробитись жоден сонячний промінчик. І тому на Венері вічна ніч. Каміння тут дуже гладеньке, бо всюди господарюють урагани, які піднімають з поверхні пісок і кидають його на розпечені скелі. Діти , а ви знаєте що сонячною системою подорожуємо не тільки ми, а ще добрі знайомі вам друзі бакугани. Вони облетіли вже всю сонячну систему і найбільше їм сподобалася наша планета Земля з супутником Місяцем, і вони хочуть ближче познайомитись з нашою прекрасною планетою. Але їхній командир не правильно розрахував маршрут корабля і бакугани потрапили на Венеру. Тож допоможемо нашим друзям? А для цього нам потрібно попрацювати з задачею №569 з путівника самостійно і відправити повідомлення бакуганам з правильною відповіддю. |
4 хв. |
Розповідь вчителя про Венеру. Учні самостійно виконують задачу.
|
|
7. Земля. Перевірка роботи. |
0,5 хв. |
Розповідь вчителя. Розв’язування задачі на дошці представниками від екіпажа. |
|
Марс. |
3 хв. |
Розповідь вчителя про Марс. |
|
8 .Розв’язування прикладів. № 570 |
Учні біля дошки розв’язують приклади з коментуванням. |
||
Юпітер. А от на Юпітері висадитися взагалі неможливо. Ця планета утворена суцільними хмарами, всередині яких – ядро. Отож не така вже й велика ця планета, як здається. А ще Юпітер дуже швидко обертається навколо своєї осі (кожні 10 годин). Напевно, так планета гріється, адже на Юпітері дуже холодно. Мов почесна ватра, довкола Юпітера обертається 16 супутників. 9. Гра „Мовчанка". Тож давайте виглянемо в ілюмінатори та пограємо у гру «Мовчанку». (робота з сигнальними картками). |
4 хв. |
Розповідь вчителя про Юпітер. «Мовчанка». Учні викладають відповіді на розрядній таблиці. |
|
Сатурн. Сатурн, як і Юпітер, швидко обертається навколо своєї осі, загорнувшись у хмари. Ця планета ще й ремінцем підперезана: це безліч дрібних уламків ,які обертаються довкола. Товщина цього рухомого «поясу» - 20 км. Завдяки йому Сатурн чи не найкраща планета у Сонячній системі.
Тому вона пропонує трішки відпочити. 10. Фізкультхвилинка. Ми на Сатурн прилетіли. На зручній площадці сіли, У скафандри одяглись І гуляти подались. Як незвично нам ходити, Так і хочеться взлетіти. Що ж ми трохи відпочили. Та помандруєм далі. |
2 хв. |
Розповідь вчителя про Сатурн. Учні виконують рухи відповідно до фізкультхвилинки. |
Зняти втому, підняти рівень сприйняття матеріалу. |
Плутон. Плутон – карликова планета Сонячної системи. Плутон помітно відрізняється від усіх далеких від Сонця планет. І по розмірах, і по багатьох інших параметрах він скоріше схожий на захоплений у Сонячну систему астероїд (або систему з двох астероїдів).
11. Робота з завданнями (розв’язання за схемою та малюнком). Ця планета пропонує членам екіпажів скласти і розв’язати задачі за таблицею та за малюнками. |
3 хв. |
Розповідь вчителя про Плутон. Учні працюють біля дошки групою. |
|
Нептун. Непту́н— восьма за віддаленістю відСонця, четверта за розміром і третя за масоюпланетаСонячної системи, що належить допланет-гігантів.Нептун також має кільця — два широких і два вузьких. У Нептуна аж вісім супутників.
12. Робота з геометричний матеріалом. „Мозковий штурм".( робота з косинцем). У косинця один кут прямий, а два інших непрямі. Кут менший від прямого кута – гостріший кут. Кут, більший від прямого кута – тупий кут. Робота в парах із взаємоперевіркою. 13. Розв’язування тестів. |
3 хв.
|
Розповідь вчителя про Нептун. «Мозковий штурм». Учні працюють парами , а потім обмінюються картками для самоперевірки. |
Думати, працювати в парі, обмінюватися думками. |
14. Уран. Уран дуже схожий на Юпітер. Він майже у 4 рази більший за Землю. Температура на планеті – 220-230 0С. В Урана є 5 супутників. Уран рухається навколо Сонця «лежачи на боці», та ще й обертається, як і Венера, у зворотному напрямку. Цікаві задачі. - Ця планета має 5 супутників. Інопланетяни надіслали нам 5 завдань. Діти розв’язують задачі-жарти.
15. Робота з числами. Ми потрапляємо у зону метеоритного дощу і наше завдання першій команді поставити числа у порядку зростання, а другій команді виставити числа у порядку зменшення. |
2 хв.
1 хв. |
Розповідь вчителя про Уран. |
|
- Тож прошу по 1 представнику від команди вийти до столу та розставити числа у відповідному порядку. А тепер відкриємо таємницю наших чисел ( слово «Земля»). - Яке ми слово отримали? Що воно означає? |
|
По одному представнику від команди виходять до дошки та виставляють числа відповідно до завдання. |
|
III Заключна частина Ось ми з вами повернулися додому і тому прийшов час підвести підсумки нашої сьогоднішньої подорожі по сонячній системі та роботі на уроці. 1. Підсумок уроку (рефлексія). - Що ми робили на уроці? - Які знання і вміння допомогли вам під час розв’язування завдань уроку? - Які планети є у сонячній системі? |
2 хв. |
|
Узагальнити елементи засвоєного матеріалу. |
2. «Мікрофон». Продовжіть речення. Я знаю: - правила додавання та віднімання двоцифрових чисел. Я вмію: – усно та письмово віднімати в межах 100, розв’язувати задачі, - давати відповіді на запитання, працювати в групах, в парах, бути спостережливим, Я ціную: - власну думку і думку товаришів, - набуті знання та вміння - корисні поради, мову та інформації. |
2хв. |
Учні у мікрофон висловлюють свої враження від уроку та повідомляють чого навчив їх цей урок. |
Порівняти реальні результати з очікуваними, проаналізувати, чому відбулося так чи інакше, зробити висновок. |
2. «Мікрофон». Продовжіть речення. Я знаю: - правила додавання та віднімання двоцифрових чисел. Я вмію: – усно та письмово віднімати в межах 100, розв’язувати задачі, - давати відповіді на запитання, працювати в групах, в парах, бути спостережливим, Я ціную: - власну думку і думку товаришів, - набуті знання та вміння - корисні поради, мову та інформації. |
|
|
|
3. Домашнє завдання. № 574, 575. |
1 хв. |
Розповідь вчителя. |
Повідомити домашнє завдання, мотивувати та інструктувати дітей щодо його виконання. |