Свято:
"Здоровим будь"
Вчитель: Доброго дня дорогі діти, шановні гості. Сьогодні у нас свято. Але перед тим як оголосити початок свята я хочу щоб ви розгадали кросворд .
По горизонталі:
2. Як називається дерево,з якого здирають кору для лікування ран?
3. Речовина для обробки ран.
4. Людина, яка лікує людей.
5. Орган слуху людини.
6. Лікарська рослина.
7. Треба щодня робити вранці…..
По вертикалі:
1. Що найголовніше для людини?
Вчитель: Так, правильно, найголовніше для людини це здоров’я. Кожен з нас отримав у дар життя. Як ми ним скористаємось – залежить тільки від нас. Щоб жилося нам легко, щоб щоранку ми прокидалися з посмішкою, - треба бути здоровим.
Здоров’я – це радість життя, бажання жити, творити, працювати, робити добро.
Здоров’я – це можливість милуватися красою природи, радіти зустрічі з друзями, відчувати любов рідних і близьких людей, дізнаватися щось нове просвіт, що нас оточує.
(Виходять учні 2 класу, стають на півколом).
1-й учень
Усе в житті піде чудово,
якщо будеш ти здоровим.
2-й учень
Зрозуміло, всім відомо,
що приємно бути здоровим.
З-й учень
Тільки треба знати,
Як здоровим стати,
4-й учень
Про це вам хоче розповісти
Наш веселий клас.
Учні (разом.). Ми вітаємо щиро вас!
ЧАРІВНИЙ ВАГОН
Чарівний вагон біжить, хитається,
Швидкий потяг набирає хід.
Ось вже свято наше починається.
Раді ми зустріти тут усіх.
Приспів: Стрічкою , стрічкою наша путь стелиться
І веде нас туди, де дружба і любов.
Кожному, кожному в кращеє віриться,
Дбати про здоров'я ми будем знов і знов..
5-й учень
Наступає чарівна мить!
Ми вам казочку покажем,
А ви висновки робіть!
На сцені — знайома картина вранішнього збирання до школи. Типовий випадок дитячого вередування.
Василько (вередує)
Не піду у школу!
В мене ніжки болять!
Не піду у школу —
Краще з'їм я пиріжок
І вип'ю «Пепсі-Коли»!
Більше я в ту школу
Не піду ніколи!
Телевізор подивлюся,
Подрімаю трішки
Хай від тієї школи
Відпочинуть ніжки!
Там же бігать треба,
І треба стрибати.
Треба літери вивчати,
Треба рахувати.
(Невдоволено) Ще й зарядкою займаться !
Е ні! Краще вдома, на дивані
З рудим котиком пограться!
Усі ці вередування з великою цікавістю й дуже уважно вислухав Васильків улюбленець —- рудий кіт Мурзик. Після цього, не витримавши, він підійшов до Василька і заговорив, звертаючись до ледачого вередуна людською мовою.
Кіт Мурзик (докірливо)
Я щоранку умиваюсь,
Чищу свої зубки
Мию, чищу й вилизую
Свою руду шубку.
Плигаю щоранку вліво,
Плигаю щоранку вправо.
3 задоволенням роблю
Рівні фізкультурні вправи
Якби спортом не займався,
Якби цього не робив,
Як би я тоді так спритно,
Вправно так мишей ловив?
Не Тренував ніжки,
Не виймав би я, Васильку,
Проворної мишки!
Розлючений котячими словами хлопчик кидає в кота черевик, і, не влучивши, кидається на кота з кулаками, кривить так, що аж слина з рота капає. .
Василько
Ти бридке руде, створіння!
Як посмів відкрити рота?
Сам чим хочеш ти займайся
То усе твої турботи
Ти свого рудого носа
Не сунь в мої справи !
Роби свої фізкультурні.
І котячі вправи!
Геть звідсіля!
І не смій до мене підходить!
(Насварюється)
Ну, Мурзяко, вже тобі
Ковбаси не буде!
Розлючений хлопчик розкидає по кімнаті іграшки, буцає м'яча. На галас виходить заклопотаний лікар Айболить !
Лікар Айболить (звертаючись до Василька)
Хто мене запрошував?
Що в тебе болить?
Не турбуйся!
Полікую я
Ніжки твої вмить!
Гей ви, мої асистенти!
Швидше несіть інструменти!
Василько (дуже злякавшись).
Ой, лікарю!
Н-нікого сюди ви не зовіть!
Ой, лікарю!
Н-йічого вже в мене не болить!
Лікар Айболить
Ми тебе, Васильку,
Зараз полікуємо!
І тебе, і твої ніжки
Від ліні врятуємо!
Василько (вкрай переляканий, вимовляє)
Н-не б-болить н-нічого в мене!
Х-хочу б-бути я спортсменом!
І сам собі дивується, що таке сказав,
Лікар Айболить
Дуже добре! Молодчага!
Ґей! Сюди, моя ватаго!
Хлопчика навчити треба,
І допомогти зрозуміти
Як здоров'я треба берегти!!!
Дружно і весело, бадьоро вбігають лікареві улюбленці, друзі й помічники: качка Кіка, свинка Хрю-хрю, собачка Гавва і мавпочка Чі-чі.
Діти виконують завдання, лікаря Айболита.
Гра «Упізнай ознаки здоров'я»
— Приготуйте долоньки. Якщо те, що я назву, є ознакою здоров'я, ви плескаєте в долоньки, якщо ні — не рухаєтеся.
• Відсутність болю — так.
• Гарний настрій — так.
• Дружні м'язи — так.
• Біль у горлі — ні.
• Вільні рухи — так.
• Дратівливість - ні.
• Доброзичливість -так.
• Кашель — ні.
• Гарна постава — так.
• Дзвінкий голос — так
• Ясні очі — так.
• Добрий апетит — так.
Першою починає повчати хлопчика, ділячись своїм досвідом, качка Кіка.
качка Кіка
Я скажу і коротко і ясно: «Кря!»
Не захворіє той,
Хто регулярно
Робить
Водні!
Процедури!
Скажу вам із власного досвіду. Кря!
Вода – найкращий засіб
Від температури!
Вмивайтеся!
Купайтеся!
Водою вливайтеся!
І з вашої утроби
Повтікають всі мікроби!.
Кря-кря!
Що ж, мабуть, час настав
Відгадати загадки.
1) Зубів багато, а нічого не їсть. (Гребінець)
2) Двоє лисенят завжди поруч сидять. (Вуха)
3) Ношу їх багато років, а ліку їм не знаю (Волосся)
4) Гладеньке й пахуче, миє чисто (Мило)
5) Зубасте, а не кусається,як воно називається? (Гребінець)
6)Кістяна спинка, на черевці щетинка, по брамі стрибала. Всі крихти виганяла. (Зубна щітка) .
7) Невеличке корито білими гусьми набито. (Зуби)
8) Чим більше миється, тим менше стає. (Мило)
9) Мочений, товчений, сушений. Хто умивається, з тим привітається (Рушник)
10) Мию, мию без жалю
Мию там, де брудно
А купатись не люблю
Бо від того худну (Мило)
11) Який є, таким покаже, і без слів про все розкаже (Дзеркало)
12)Поки вона гуляла, спинка рожевою стала (Губка)
13)Зуби є, а рота нема (Гребінець)
14) Два кінця, два кільця, а посередині – цвяшок (Ножиці)
Вчитель:
Діти, а для чого нам потрібні ці всі речі?
Висновок: чистота – запорука здоров’я.
На сцену вибігає свинка — вся в рожевому, з рожевими бантиками в кісках і на кінчику хвоста.
Свинка Хрю-хрю
Я — маленька свинка!
В мене гарна спинка!
А гарний вигляд завжди маю,
Бо вітаміни я вживаю!
І моє вам побажання:
«Хто хоче мати гарний вигляд,
Хай забезпечить,
В першу чергу,
Собі
Нормальне-харчування!»
Вчитель: Діти, а давайте пригадаємо основні правила харчування.
1) Їсти потрібно 4 рази на день в один і той самий час. Якщо дотримуватися цього правила, то перед їжею з'являється апетит, їжа краще засвоюється.
2) Обов'язково снідайте, коли йдете до школи.
3) Їжа повинна бути різноманітною і складатися з різних продуктів. Корисно їсти молочні продукти, м'ясо, рибу, багато овочів і фруктів. Не захоплюйтеся надмірно солодощами, виробами із борошна, жирною і солоною їжею.
4) Їсти потрібно правильно, добре пережовувати. Нехтування цим правилом спричиняє шлунково-кишкові захворювання.
5) Під час вживання їжі не можна відволікатися,займатися іншою справою. Це знижує апетит і погіршує процес засвоєння продуктів.
6) Не можна переїдати. Після надмірного вживання їжі почуватимешся ослабленим.
Тоді не хочеться займатися спортом, бігати, вчитися. Переїдання є причиною багатьох хвороб.
Вчитель. Слово «вітамін » походить від латинського слова «віта» — життя.
Назва ця не випадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту й розвитку дитячого організму. В організм вітаміни потрапляють разом з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни.
До вашої уваги — сценка.
Інсценізація «Ми корисні для людини»
Виходять діти, на голові в них — шапочки з назвами вітамінів А, В, С, Б.
У с і (разом). Доброго дня! Впізнали нас? Ми — вітаміни, дуже корисні для людини
Вітамін А. Я — вітамін А, сприяю росту, підтримую нормальний зір. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузові, риб'ячому жирі. (Показує указкою на таблицю «Вітаміни».)
Вітамін В. А я — вітамінів, дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Я є в житньому хлібі, вівсяній і гречаній кашах (крупах), у горосі, квасолі, жовтку яєць, м'ясі, печінці.
Вітамін С. А я — вітамін С, запобігаю простуді, поліпшую, сприяю росту, лікую цингу. Багата мною капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, хрін, шипшина, часник, лимон, настій хвої, чорна смородина.
Вітамін D. А я — вітамін D , зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, печінці, риб'ячому жирі, житньому хлібі.
Вітаміни (разом)
Хто дружить із нами буде. Всі незгоди той забуде,
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби.
Вчитель. Отже, діти, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм речовинами, необхідними для нормального росту й розвитку вашого організму.
Слово бере собачка Гавва.
Собачка Гавва
Можна довго сперечаться,
Можна довго говорити,
Я скажу вам
Лаконічно! Гав!
Всім сказку вам,
Що робити. Гав! Гав!
«Бігати! Бігати! Бігати!» —
Девіз справжнього спортсмена!
Хочете бути завжди у формі —
Приклад беріть із мене.
Гав! Гав!
До неї приєднується мавпенятко, схвально киває головою.
Мавпочка Чі-чі
Якщо із мене
Будете завжди
Ви приклад, діти, брати.
Як я — на дереві висіти,
Підстрибувати і стрибати,
То будете здоровими,
То будете веселими,
І у батьків у ваших
Проблем не буде з нервами!
Нумо дружно,
Нумо разом
Станем у коло
І танок веселий, жвавий
Поведем чудовий!
(Звучить музика з пісні «Танець маленьких утят». Василько, Айболить звірята діти стають у коло, танцюють.)
(Звертається до Василька, бере його за руку.)
Прокинешся ізранку — Побігай по росі!
(Звертається до зали)
Я це кажу Васильку, А слухають хай всі.
Естафета «Чепурухи»
Грають дві команди. Перед ними на двох столиках лежать около 15-20 предметів. Діти по черзі біжать і забирають по одному предмету, які потрібні для того, щоб виглядати охайно та чисто. Виграє так команда, яка швидше відшукала всі ці речі й перенесла їх.
Зненацька з'являється Бармалей. Він брудний, обідраний, шкутильгає, спираючись на палицю, чхає, щока перев'язана, бо зуб болить. Тому він дуже розлючений.
Бармалей
Не вмивайтеся, малята!
Не чистіть свої зубки!
Хай не знає ваша шкіра
Ні мила, ні губки!
Тільки їжте!
Тільки спіть!
І... нічого не робіть!
Нехай бігають у лісі сіренькі зайченята,
А з вас виростуть, з лінивих,
Справжні Бармалейченята!
На Бармалея налітає папуга Карудо. Дзьобом і крилами намагається прогнати лиходія зі сцени.
Папуга Карудо
Геть звідсіля, розбійнику!
Брудний! Неохайний!
Від присутності своєї
Зал звільни негайно!
Переляканий Бармалей втікає.
Робота в групах
«Додай слово»
Я починаю гру словами «Якщо людина здорова, то вона..»або я говорю «Якщо людина хвора то вона…». Ви піднімаєте ті з розданих карток, які вражаєте правильними. (роздає картки).
Здорова: Хвора:
Добра Зла
Щаслива Сердита
Весела Похмура
Усміхнена Пригнічена
Працьовита Ображена
Щира Втомлена
Привітна Сумна
Гра «Добавлянка»
Як прокинувся — вставай,
Ліні волі... (не давай).
Хто день починає із зарядки,
У того справи всі в ... (порядку).
Квіточку роса умила,
А тебе умиє... (мило).
Зранку ти не поспішай.
Подивись спочатку,
Чи нічого не забув»
Чи портфель в... (порядку).
І дивись, не барись ,
В школу швидко, швидко... (мчись).
В школі, в класі не брудни,
Сміття бачиш — ... (підніми).
Не носи в кишені жуйку,
Крейду, яблуко і булку,
Кнопки, цвяхи, сірники,
А носи... (носовички).
Будь охайним завжди сам,
Уникай дірок і... (плям).
Вдома близьким не груби.
Менших захищай…(завжди)
Кінець (виходять діти наперед)
1-й учень
Щоб міцне здоров'я мати
Треба добре-добре знати
Дітям правила прості
Та за змістом – золоті!
2-й учень
Якщо хочеш, будь бадьорим
І міцним, здоровим будь —
Полюби тоді зарядку,
Та про неї не забудь!
3-й учень
Досить ніжитися в ліжку,
Просипайся та вставай
І під музику бадьору
Ти зарядку починай!
4-й учень
Стали, менше ми хворіти,
Раді тата й мами,
Полюбляємо зарядку .
І ритмічні вправи.
5-й учень
Якщо хочеш бути здоровим,
Кожен день зарядкою стрічай.
І повітря, і сонце, і воду
В різні пори року поважай.
6-й учень
Настрій гарний тоді збережеться,
Завжди свіжою буде голова!
Не болітимуть ноги й серце,
І хвороба тобі не страшна!
Підсумок.
Вчитель: Ось і підходе наше свято до кінця. (Гра „Мікрофон").
Діти, давайте пригадаємо, від яких факторів залежить наше здоров'я.
- Що6 бути здоровим, треба щодня робити зарядку.
- Щоб бути здоровим, треба щодня загартовуватися.
- Щоб бути здоровим, треба щодня дотримуватися режиму дня.
- Щоб бути здоровим, треба щодня митися.
- Щоб бути здоровим, треба щодня чистити зуби.
- Щоб бути здоровим; треба щодня гуляти на свіжому повітрі.
- Щоб бути здоровим, треба щодня вживати свіжі продукти.
- Щоб бути здоровим, треба щодня мати гарний настрій.
- Щоб бути здоровим, треба щодня багато рухатися.
- Щоб бути здоровим, треба щодня берегти зір.
- Щоб бути здоровим, треба щодня одягатися по погоді.
- Щоб бути здоровим, треба щодня не перевтомлюватися.
Правильне харчування, дотримання режиму дня, заняття фізичними вправами і спортом, загартування, дотримання правил техніки безпеки, дружелюбність, чистота — ось що допомагає нам бути здоровими.
Учень читає вірш «Гімн здоров’ю» І. Фостій.
Здоров’я основа всього на світі
Здоровими бути бажають всі діти.
Для цього потрібно щоденно вмиватись,
Робити зарядку і тепло вдягатись.
Себе гартувати водою і сонцем,
І солодко спати з відкритим віконцем,
І їсти усе, що на стіл подають,
Бо ж страви нам росту і сил додають.
Поводитись добре, усіх шанувати.
Не плакать, не киснуть, не капризувати.
Не гратись з вогнем, не стрибать під машини.
Що мчать по дорогах щодня без упину.
Себе берегти для матусі і тата.
Накази їх всюди виконувать свято.
Вчитель:
Дорогі діти, ви — майбутнє нашої країни. Вам вирощувати хліб, водити космічні кораблі, стояти біля верстата, лікувати хворих, будувати нові міста, шити гарний одяг, захищати Україну. Отже, бережіть і зміцнюйте своє здоров'я. І ви виростите здоровими, життєрадісними, працьовитими, здатними подолати будь-які труднощі.
І на згадку про наше сьогоднішнє свято ми кожному класу даруємо « Дерево здоров’я»
На цьому наше свято закінчене. До нових зустрічей.